6.30 - 8.30 |
- Witajcie dzieci! Przyjmowanie dzieci do żłobka.
- Zabawy integracyjne, konstrukcyjno-manipulacyjne, plastyczne, czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych, indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami, czas na realizację własnych pomysłów i fantazji.
|
8.30 - 9.00 |
- Czas na śniadanie.
- Czynności higieniczne przed i po zakończeniu śniadania, wdrażanie zasad kulturalnego zachowania podczas spożywania posiłku.
|
9:00 - 9.30 |
- Czynności pielęgnacyjne i higieniczne.
- Trening czystości – nauka korzystania z nocnika i toalety, wdrażanie elementów higieny osobistej.
|
9.30 - 10.15 |
- Zabawy edukacyjno-rozwojowe rozwijające naturalne talenty dzieci.
- Zajęcia usprawniające motorykę małą i dużą, zabawy plastyczne, zajęcia rytmiczne, zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia, zabawy paluszkowe, małe formy teatralne.
|
10:15 - 10.30 |
- Przygotowanie do wyjścia na dwór.
- Opanowywanie umiejętności związanych z samodzielnym ubieraniem się.
|
10.30 - 11:15 |
- Pobawmy się!
- Pobyt w ogrodzie – zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe organizowane w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
|
11.30 - 12.15 |
- Uwaga zupa! I drugie danie! czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej. Jemy razem obiadek, drugie danie, kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami.
- Czynności higieniczne przed posiłkiem, kształtowanie dobrych manier przy jedzeniu oraz umiejętności posługiwania się sztućcami.
|
12.15 - 12.30 |
- Myjemy ząbki.
- Czynności higieniczne po posiłku, nauka samodzielnego mycia zębów.
|
12.30 - 12.45 |
- Pora na odpoczynek. Przygotowanie do drzemki.
- Wyciszenie przed snem – czytanie bajek, słuchanie muzyki.
|
12.45 - 14.00 |
- Czas na sen lub leżakowanie.
- Odpoczynek, drzemka na leżaczku.
|
14.00 - 14.30 |
- Czynności pielęgnacyjne i higieniczne.
- Trening czystości – nauka korzystania z nocnika i toalety, wdrażanie elementów higieny osobistej.
|
14.30 - 14.45 |
- Małe co nie co – podwieczorek.
|
14.45 - 16.00 |
- Zajęcia tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci.
- Zajęcia językowe, zajęcia plastyczne/techniczne/manualne, gimnastyka, zajęcia w małych zespołach.
|
16.00 - 17.00 |
- Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu.
- Zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań (układanki, kolorowanki, zabawy konstrukcyjne), praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem.
|